Workshop Hour: "Maak een supporter van uw klant en medewerker".
Tijdens de workshop bleek ‘enthousiasme' het sleutelwoord. Supporters zijn namelijk uitgesproken positief, delen hun enthousiasme over een product, merk en/ of organisatie en worden door hun omgeving gezien als betrouwbare informatiebron. Door dergelijke eigenschappen zorgen supporters voor meer omzetgroei en uiteindelijk voor meer resultaat tegen minder budget.
WPG Research liet tijdens de workshop zien dat deze supporters te identificeren zijn middels de Net Promotor Score (NPS) bestaande uit de vraag "Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen bij vrienden, familie en collega's?" Indien men weet welke klanten en medewerkers enthousiaste supporters van de organisatie zijn, is het mogelijk om een 9+-organisatie te creëren. Daarnaast liet WPG Research zien wat het belang is om op verschillende klantcontactmomenten, de NPS te meten.
Om het theoretisch kader om te buigen naar de praktijk, hebben de deelnemers na de pauze hun eigen klantcontactreis gemaakt. Hieruit kwam naar voren dat deelnemers uit uiteenlopende branches ten aanzien van hun klantcontactreizen vele overeenkomsten hebben, waardoor (nog meer) kennis kon worden gedeeld.
Voor meer informatie over deze workshop, (markt)onderzoek en/ of WPG Research, bekijk de website www.wpgresearch.nl of neem contact op met Harm Wevers via 0314 35 47 23.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De vijverberg, Doetinchem
22
nov.
uur