Posities met hoge mediawaarde komen vrij op shirt De Graafschap
Het shirt van De Graafschap is een gewild object onder potentiële shirtsponsoren. Door de moderne technologie van Repucom kan iedere uiting van een bedrijfslogo op TV worden vastgelegd en vertaald naar de juiste mediawaarde. Hiermee kan iedere shirtsponsor direct zien wat zijn uiting waard is in vergelijking met televisiereclame op dezelfde kanalen en momenten. Dit loopt in de miljoenen.
Aankomend seizoen lopen de contracten met ATAG CV (borst) en Pincvision (rug) af. Beide partijen hebben aangegeven te gaan stoppen als shirtsponsor. Niet omdat men ontevreden is, maar omdat de doelstellingen inzake naamsbekendheid en PR zijn gerealiseerd. Tegenwoordig zijn alle wedstrijden uit zowel de Eredivisie als de Jupiler League ruimschoots te zien op TV. Iedere speelronde is een miljoenenpubliek geïnteresseerd in de spectaculaire Nederlandse competities.
De commerciële afdeling van De Graafschap voert reeds oriënterende gesprekken met diverse geïnteresseerde partijen. “Een samenwerking met een shirtsponsor gaat veel verder dan alleen een logo op de voor- of achterkant van een shirt of de daarbij behorende mediawaarde. We zoeken met de shirtsponsoren echt naar een totaalpakket, van maximale exposure op TV en in de diverse bladen tot aan de uitingen via social media en de perfecte mogelijkheden voor relatiemarketing. De binding met onze achterban en de verankering in de samenleving is nog nooit zo goed geweest. De Graafschap heeft echt een naam en een gunfactor. Bedrijven afficheren zich daar graag mee”, aldus Martine Zuil, directeur commercie en marketing. “Overigens zijn het niet alleen de grote posities op het shirt waar we graag met partijen over praten. Er gaat de komende tijden van alles verschuiven, waardoor er hoogstwaarschijnlijk ook kleinere posities vrijkomen, zoals op de mouwen, de borst of de broek.”
Ondernemingen die meer willen weten over de mogelijkheden om met een gerichte investering een groot publiek te bereiken, kunnen contact opnemen met de afdeling commercie van De Graafschap.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De vijverberg, Doetinchem
10
jan.
uur