Jupiler League krijgt opnieuw kwalitatieve impuls
De samenwerking, die een logisch vervolg is op de reeds succesvolle samenwerking tussen Eyeworks Sport en de CED in het kader van de exploitatie van beelden, brengt een nieuwe kwalitatieve impuls in de vorm van de introductie van moderne reclametechnieken. Zo zullen op korte termijn LED boarding en virtuele reclame divisiebreed geïntroduceerd worden tijdens de live wedstrijden in de Jupiler League.
Tot voor kort leken deze opvallende en moderne reclametechnieken niet bereikbaar voor de Jupiler League. Dankzij de samenwerking tussen de drie genoemde partijen, zijn deze technieken echter nu wel beschikbaar tijdens de live wedstrijden op RTL7, de samenvattingen en de sportuitzendingen op de regionale omroepen.
"De Jupiler League krijgt hierdoor wederom een kwalitatieve impuls als het gaat om exposure. Ook zorgt het voor vele nieuwe, meer opvallende en meer flexibele sponsoringmogelijkheden voor landelijke, regionale en lokale sponsoren en adverteerders die divisiebreed de fans en supporters wensen te bereiken.", aldus Patrick Brand, directeur CED.
Het gebruik van de beide technieken zal gedurende het seizoen verder uitgebreid worden. Virtual advertising zal bij alle live wedstrijden worden ingezet, waarna er vanaf de vierde wedstrijdronde ook LED boarding aanwezig zal zijn. Vanaf de tweede seizoenshelft zal de virtuele reclame bij alle wedstrijden geïntroduceerd worden.
Jupiler League, een kansrijk platform
"Wij geloven in de sportieve- en commerciële mogelijkheden van de Jupiler League. Met de diverse samenwerkingsverbanden tussen Ere- een Eerste divisie clubs zal de Jupiler League zich steeds meer als kweekvijver van de Eredivisie profileren. Ook de veranderingen in het amateurvoetbal zal de Jupiler League commercieel interessanter maken. De media-aandacht zal zowel landelijk als regionaal toenemen, waardoor in termen van bereik de commerciële kansen zullen groeien. Dit vergt geduld en visie. Graag gaat Sports Exposure daar met de CED en Eyeworks Sport de komende vijf seizoenen aan werken", aldus Geoffrey Wouters van den Oudenweijer, directeur van Sports Exposure.
Innovatie als motor voor vooruitgangVorig seizoen werden er in de Jupiler League al een aantal innovaties aangekondigd. Een centraal videoanalyse systeem, een live matchcenter met goalupdates op de iPhone, een compleet vernieuwde website met video's. Dankzij de groeiende aandacht voor de Jupiler League zal er ook op het gebied van exposure een nieuwe slag te maken zijn. De introductie van LED Boarding biedt in de toekomst een adverteerderplatform wat cross-channel ingezet kan worden, online, in het stadion, op TV en op de mobiele telefoon. Het biedt de adverteerder narrowcasting en broadcasting binnen één platform.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De oude meerdijk, Emmen
25
nov.
uur