Happy Hour georganiseerd door Stolwijk Kelderman
Laatstgenoemde bracht de aanwezigen voor de laatste maal op de hoogte van diverse huishoudelijke zaken, zoals de traditionele kerstmarkt in Düsseldorf die op dinsdag 15 december bezocht gaat worden. Ook kunnen leden van de Business Club in de eerste week van januari 2010 met de De Graafschapselectie meereizen naar het trainingskamp in het Turkse Belek. Hoewel Willem Marks met een luide ovatie werd bedankt voor vele jaren inzet voor De Graafschap, maakte hij de aanwezigen erop attent dat zijn officiële afscheid niet eerder dan aanstaande maandag zal zijn, als hij op de algemene ledenvergadering naar alle waarschijnlijkheid het stokje doorgeeft aan Vincent Immink.
De aftrap van het officiële gedeelte werd verricht door Roeland Scheuter van Stolwijk Kelderman, een bedrijf met vestigingen in Doetinchem en Zevenaar waar in totaal ongeveer tachtig mensen werkzaam zijn. Stolwijk Kelderman heeft de kern van haar activiteiten liggen bij het grotere MKB. Met ingang van het nieuwe jaar wordt het team verder uitgebreid: per 1 januari zal fiscalist Han Schut de gelederen komen versterken als partner. Stolwijk Kelderman en De Graafschap hebben sinds lange tijd een innige band: Gerard Stolwijk heeft immers een verleden als penningmeester van de Doetinchemse club.
De reden voor Stolwijk Kelderman om Cor Molenaar als spreker uit te nodigen is zeer eenvoudig: ook Stolwijk Kelderman ziet de mogelijkheden van e-marketing als hét instrument om in de toekomst aan de wensen van klanten tegemoet te kunnen komen.
Dat e-marketing het instrument van de toekomst is, werd verder verduidelijkt door een autoriteit op dit gebied, bijzonder hoogleraar Cor Molenaar. Molenaar vergeleek aan het begin van zijn verhaal ondernemers met vogels op de Galapagoseilanden, een groep eilanden voor de kust van Ecuador. Op een rondreis ontdekte Molenaar dat vogels op elk eiland over andere kenmerken beschikten, zij hadden zich aangepast aan natuurlijke habitat: een eigenschap die Molenaar ook voor ondernemers als onmisbaar beschouwt.
Molenaar constateert dat er op dit moment een tweedeling plaatsvindt: de oudere generatie die nog altijd wat huiverig tegenover de mogelijkheden van internet staat en de jongere generatie, die zich geen leven meer kan voorstellen zónder het wereldwijde web. Deze laatste ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat klanten tegenwoordig beter geïnformeerd zijn dan ooit: ze hebben op het net al van alles over een product uitgezocht en gaan alleen naar de winkel voor de service. Daar waar een winkel vroeger concurreerde met de winkel naast hem, daar moet hij nu tevens opboksen tegen een webshop uit pakweg Nieuw-Zeeland. Voor een ondernemer is het volgens Molenaar dan ook zaak om bekend te worden op het net: werk bijvoorbeeld samen met andere bedrijven en maak je bekend op Marktplaats. Op deze manier zijn de winkelcentra uit de jaren zestig verworden tot online shoppingmalls waar bedrijven gezamenlijk hun producten aanbieden.
Ook in ‘echte' winkels is wat Molenaar betreft nog veel winst te behalen: de bonuskaart van Albert Heijn doet zijn werk pas bij de kassa. Molenaar pleit voor een service waarbij je bij binnenkomst via je mobiel op de hoogte wordt gesteld van voor jou aantrekkelijke aanbiedingen. Kern van het verhaal van Molenaar is: winkels moeten hun klanten kennen om te kunnen overleven.
De avond werd afgesloten met een heerlijk buffet dat werd verzorgd door "Het Onland".
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De oude meerdijk, Emmen
25
nov.
uur