Happy Hour georganiseerd door Springer Science + Business Media b.v.
Business Club-voorzitter Vincent Immink maakte de aanwezigen erop attent dat er op 8 maart, voorafgaand aan de wedstrijd van De Graafschap tegen Cambuur Leeuwarden, een wedstrijd zal plaatsvinden tussen het elftal van de Business Club en Jovink & The Voederbietels. Op 29 maart zal vervolgens een avond georganiseerd worden met onder meer Guus Hiddink, Bennie Jolink en Youp van 't Hek. Tenslotte greep de voorzitter de gelegenheid aan om nieuwe Business Club-leden te introduceren. Aangezien hier tijdens het vorige Happy Hour geen ruimte voor was, werd er nu een flink contingent nieuwe sponsoren geïntroduceerd middels een ondersteunende aankondiging via een beamer, een primeur.
Eerste spreker van de avond was de bij De Graafschap niet onbekende ceo van Springer Science + Business Media, oud-voorzitter Derk Haank. Hij vertelde de aanwezigen hoe zijn bedrijf (vanuit Doetinchem!) een wereldwijde positie heeft weten te bemachtigen. Hoewel Springer officieel reeds in 1842 het daglicht zag, opende Haank in 2004 samen met Martin Mos de aanval op de nummer één op het gebied van wetenschappelijke uitgeverijen, Reed Elsevier. Begin deze maand is Springer Science + Business Media overgenomen door het Zweedse EQT, de private equity tak van de befaamde Zweedse familie Wallenberg. "Wereldwijd opereren hoort immers bij wetenschap", aldus Haank. Springer publiceert per jaar 1,3 miljoen pagina's, heeft een omzet van circa een miljard euro en behaalde een winst van ongeveer 300 miljoen euro. Kende Springer in het verleden hoofdzakelijk bibliotheken als klant, tegenwoordig verkoopt de firma complete databases aan klanten uit diverse branches. Haank sloot af met te benadrukken dat Springer Science & Business Media niets te maken heeft met Axel Springer, uitgever van het beroemde en beruchte Duitse boulevardblad Bild.
Derk Haank gaf vervolgens het woord aan een man die eigenlijk geen enkele introductie behoeft, enerzijds om zijn aangetoonde fenomenale ondernemerskwaliteiten, anderzijds vanwege de massale media-aandacht die hem de afgelopen periode ten deel is gevallen. Het gesprek met Dirk Scheringa werd geleid door Martine Zuil, zelfstandig ondernemer en eigenaar van 1326, een Rotterdams marketing- en communicatiebureau. Nadat Martine Zuil de gelegenheid aangreep om eerst enkele vragen op de oud-DSB-eigenaar af te vuren, was het de beurt aan de zaal. De vragen die aan Scheringa werden gesteld, liepen uiteen van zijn plannen de politiek in te gaan tot de vraag wat hij op dit moment nu eigenlijk doet. Na vragen van sponsoren die betrekking hadden op onder meer zijn persoonlijke reilen en zeilen en de gang van zaken rondom DSB, greep Graafschap-voorzitter Sietze Veen de mogelijkheid aan om Scheringa te vragen hoe bepaalde zaken verliepen aangaande de bouw van een nieuw stadion of het aantrekken van een nieuwe trainer. Alvorens de aanwezigen zich tegoed konden doen aan het door Landal Stroombroek Palestra verzorgde buffet, was Scheringa tenslotte zo vrij de aanwezigen enkele tips mee te geven die van pas zouden kunnen komen bij onderhandelingen en zakelijke besprekingen.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De oude meerdijk, Emmen
25
nov.
uur