De Business Club verbindt: DAGO Autogroep geeft impuls aan wagenpark Flexfactory
Niet alleen bij het elftal van De Graafschap gaat het voor de wind, ook de leden van de Business Club en De Heerenboeren doen goede zaken. Zo werd een van onze trouwste sponsoren, DAGO Autogroep uit Doetinchem, uitgeroepen tot ŠKODA-dealer van het jaar 2018. Het bedrijf sloeg tevens de handen ineen met Flexfactory, hoofdsponsor van De Graafschap. Dat vormde een mooi begin van een duurzame samenwerking.
Sterke sponsoren
Flexfactory en DAGO Autogroep hebben een sterke binding met De Graafschap. Al meer dan 10 jaar sponsort Flexfactory (Match4U, Fides Uitzendgroep, Seesing Personeel en Aelbers Personeel) de club, en sinds vorig jaar prijkt hun naam prominent op de shirts van het elftal. DAGO is met 26 jaar sponsorschap een van de trouwste leden. De dealer werd vorig seizoen verkozen tot mobiliteitspartner van De Graafschap en als klap op de vuurpijl mochten ze zich begin maart ŠKODA dealer van het jaar 2018 noemen.
ŠKODA autodealer 2018
“Daar zijn we erg verguld mee”, glundert Richard Smees, directeur-eigenaar van DAGO. “Het is fantastisch dat we dit in korte tijd hebben bereikt, want we zijn pas 4 jaar ŠKODA dealer. Dat onze inspanningen, met ook nog de bouw van een nieuwe showroom en werkplaats tussendoor, zijn beloond met een dergelijke landelijke erkenning, dat geeft je wel een kick.”
Al 26 jaar hart voor de club
Richard is ervan overtuigd dat het mobiliteitspartnerschap bij De Graafschap meespeelde in het behalen van de prijs. “Dat je bij De Graafschap hoort heeft een gunstige invloed. Op ons, onze klanten, en ook op de club zelf. In al die jaren dat we sponsor zijn hebben we dan ook nooit overwogen te stoppen. Niet alleen hangt hier een geweldige sfeer, dit netwerk is ideaal om nieuwe en bestaande contacten te onderhouden.”
De Heerenboeren
Nadat DAGO mobiliteitspartner werd, trad het bedrijf ook toe tot De Heerenboeren waar het samen met andere investeerders initiatieven ontplooit tot verdere groei, maatschappelijke profilering en een gezonde financiële toekomst van de voetbalclub. “We zeiden direct ja toen we daarvoor werden gevraagd. Een prachtig initiatief dat goed is voor de club en voor ons. Je zit daarin met een compacte club van gelijkgestemden en omdat je je samen inzet, vergroot dat ook het gun-effect naar elkaar toe. Daar zijn al een paar mooie zakenrelaties uit voortgekomen, zoals de samenwerking met Flexfactory.”
Op een lijn
Volgens Ronald Hilberdink, operationeel directeur van Flexfactory, kwam DAGO beter in beeld op het moment dat ze intensiever contact kregen via De Heerenboeren. “We kenden elkaar wel, en deden soms wel zaken. Maar binnen zo’n klein gezelschap zie en spreek je elkaar vaker. Onze eerste gesprekken vonden plaats in een ontspannen sfeer tijdens wedstrijden van De Graafschap. Richard en wij zaten daar snel op een lijn wat betreft ideeën over bedrijfsmobiliteit, en dan ga je toch eens verder kijken of je iets voor elkaar kunt betekenen. Omdat een aantal auto’s in ons wagenpark toe waren aan vervanging, zaten de mensen van DAGO een paar dagen later bij ons aan tafel om te bespreken wat ze werkelijk voor ons konden doen.“
Heel tevreden
Wat volgde was een mooie deal. Flexfactory startte met de afname van tien auto’s, maar dit zijn er inmiddels meer. Ronald: “Wij zijn heel tevreden hoe de samenwerking nu loopt. We verwijzen nu zelfs onze ondernemingen actief naar DAGO door, bijvoorbeeld als er in andere delen van het land voor projecten auto’s nodig zijn. Mede omdat de service uitstekend is. Een tijdelijke bus, of paar extra huurauto’s voor een paar weken, het is allemaal geen probleem en wordt snel geregeld.“
Lokale waarde
Beide ondernemers zijn erg te spreken over hoe De Graafschap een positieve impuls geeft aan de regio. “Een zakelijk netwerk van deze omvang vind je in De Achterhoek simpelweg nergens,” benadrukt Ronald. “En wat ons allemaal enorm aanspreekt; in alles zie je dat de algemeen directeur, Hans Martijn Ostendorp, en zijn hele team zich breed inzetten voor onze regio. Niet alleen door zich te profileren als voetbalvereniging juist ook als zakelijk platform en verbindend element op gebied van uiteenlopende maatschappelijke ontwikkelingen in de regio. Daarmee zetten zij de Achterhoek positief op de kaart. Ik vind het geweldig dat De Heerenboeren tal van deze activiteiten via deze club kunnen ondersteunen.“
Shirtsponsor
Dat Flexfactory trots is op De Graafschap en zij graag hun naam verbinden aan de club, lieten ze al zien door vorig jaar hoofd- en shirtsponsor te worden. Begin januari tekenden ze alweer bij voor 2018-2019. “Het was een hele bewuste keuze om dat bijtijds te doen,” licht Ronald toe. “We wilden graag het positieve signaal afgeven dat wij doorgaan en ik vind het belangrijk dat de club daarin zekerheid krijgt. Nu kunnen zij zich volledig richten op andere belangrijke zaken, het komende Eredivisie seizoen. Zoiets geeft een impuls aan deze regio en haalt op die manier meer sponsoren met een liefde voor deze regio over de brug“
Must voor Achterhoekse bedrijven
DAGO enFlexfactory willen nog lang actief betrokken zijn bij De Graafschap en raden andere ondernemers beslist aan om hun licht bij de Business Club op te steken. Richard: “Kom gewoon eens langs om de gezellige sfeer te proeven. Ook al ben je geen fan van voetbal, het is echt een overweging waard. Het is bovendien een snelle en leuke manier om met andere bedrijven uit De Achterhoek kennis te maken.“
Is er bij u ook een mooie zakelijke samenwerking voortgekomen uit Business Club van De Graafschap? Wij horen graag uw verhaal en bieden podium om het te delen met anderen. Stuur even een bericht naar Mark Elfring, bestuurslid van Business Club De Graafschap, via mark@linkmakers.nl.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De vijverberg, Doetinchem
10
jan.
uur