KemperKip wordt rugsponsor van De Graafschap (video)
Een mooiere naam is nauwelijks denkbaar op het shirt van De Graafschap: KemperKip is volgend seizoen prominent rugsponsor van de Superboeren. Herman Kemper is met zijn biologische pluimveebedrijf al heel lang sponsor van De Graafschap en bekroont dit nu met het rugsponsorschap.
“De Graafschap is mijn club. Al heel lang en in goede en slechte tijden”, zegt Herman Kemper. “ Ik ben geboren en getogen in het buurtschap IIzevoorde. Mijn opa runde daar sinds 1923 een veevoederfabriek voor locale en regionale boeren. Het bedrijf ging van vader op zoon, maar toen het voor mij tijd werd om in de sporen van mijn vader te treden, was de markt voor veevoeder industrie dusdanig veranderd dat kleine bedrijven in de sector het moeilijk hadden. Ik ben me toen samen met kleinschalige boeren gaan inzetten om de ‘ouderwetse kip’ weer op de kaart te zetten, zodat mensen weer konden genieten van kippenvlees met smaak.”
Het leidde tot een prachtig bedrijf in Doetinchem en plannen voor nog veel meer. Bij De Graafschap kennen veel mensen KemperKip van de unieke LED-boarding waarop scharrelkippen vrolijk liepen te pikken.“Nu gaan we het anders doen, namelijk op het shirt. Zodat heel Nederland kan zien dat wij met onze biologische kippen horen bij de Superboeren. Maar ik wil zeker niet uitsluiten dat komend seizoen ook de kippetjes weer te zien zijn op de LED-boarding bij De Graafschap.”
Algemeen bestuurder Hans Veldhorst van De Graafschap noemt het een ‘mooie match’. “We kennen Herman Kemper natuurlijk al jaren als een oprecht en gepassioneerd sponsor en supporter van onze club. We weten ook wat hij allemaal heeft opgebouwd in de kippensector en wat hij nog allemaal voor prachtige plannen heeft in onze regio. Echt fantastisch dat Herman met zijn bedrijf op ons shirt wil prijken dit seizoen.”
Ouderwetse kip, met meer smaak en op een diervriendelijke wijze gefokt. Dat is wat Herman Kemper al sinds begin jaren ’90 onderscheidt van de meeste andere pluimveehouders. Kemper brengt momenteel twee diervriendelijke kipconcepten op de markt met stevig vlees en méér smaak. Herman voert de regie over de hele keten: van de aankoop van kuikens, opfok, samenstelling en levering van voer, transport, slacht en verwerking tot en met consumentverpakking. Het vlees is niet anoniem en biedt duidelijke garanties. De markt blijft alsmaar groeien en om aan de vraag te kunnen voldoen, gaat Kemper een volgende revolutionaire stap zetten: een landschapspark ‘Kemperland’ in de Achterhoek (Wehl), waar zowel het publiek en de kippen vrolijk kunnen rondscharrelen. Educatief, innovatief, diervriendelijk en smakelijk.
De Achterhoek, maar feitelijk heel Nederland, gaat nog veel horen van KemperKip. “Wij hopen met ons mooie Superboerenimago te kunnen helpen om KemperKip nog bekender en gewaardeerder te maken”, zegt directeur commercie en marketing Martine Zuil namens De Graafschap. “Wij zullen er alles aan doen om dit partnership tot een succes te maken voor beide partijen. Een club krijgt de sponsor die hij verdient, zeggen ze wel eens. Als De Graafschap nu KemperKip verdient als sponsor, vind ik dat een groot compliment voor de club. Een fantastisch bedrijf waar onze jongens met trots mee zullen voetballen!”
Foto: Achterhoekfoto.nl
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De vijverberg, Doetinchem
01
dec.
uur