Algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp over de nieuwe coronamaatregelen
De Graafschap is teleurgesteld over de vrijdagavond gecommuniceerde coronamaatregelen die vandaag om 18.00 uur ingaan. De Achterhoekse betaald voetbalclub sluit zich aan bij het onderzoek om te bekijken of het verplaatsen van duels mogelijk is.
“Ik baal er ongelofelijk van en vind het echt niet terecht, het voelt als onuitlegbaar en onrechtvaardig”, aldus algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp. “Ik vraag me af wat het kabinet hier mee wil bereiken. Ik vind het ontzettend sneu voor iedereen die zich bij De Graafschap betrokken voelt.” De directeur geeft aan dat de club moet terugkeren naar de situatie zoals dat ongeveer een jaar geleden ook was: “Het stadion blijft leeg en alleen mensen die een rol rondom de wedstrijd hebben zijn welkom. Daarmee gaan we terug naar de situatie zoals we die helaas al eerder hebben gekend.”
Aansluiten bij onderzoek naar verplaatsen van wedstrijden
Ostendorp geeft aan dat er nog gekeken is om de wedstrijd van morgen te verplaatsen, maar dat dit niet mogelijk was: “Die optie hebben we voorgelegd en daar hebben we ook echt naar gekeken. Maar dat was, in overleg met de KNVB, planning technisch niet mogelijk. We sluiten ons wel aan bij het onderzoek van de voetbalbond om te kijken of de twee wedstrijden daarna verplaats kunnen worden. We hopen daar volgende week duidelijkheid over te hebben en veel clubs sluiten zich daar ook bij aan.”
Kaartverkoop
De Graafschap zou tegen Sc Telstar op een zeer goed gevuld stadion De Vijverberg spelen. "Supporters die een losse kaart hebben gekocht krijgen daarvan hun geld terug", aldus Ostendorp. "We moeten even kijken hoe we dat gaan doen voor seizoenkaarthouders, maar ik verwacht dat we daar samen wel uitkomen."
Alle supporters die een losse kaart voor de wedstrijd hebben gekocht, krijgen hun geld terug via één van de drie manieren:
- Supporters die online een losse kaart voor de wedstrijd tegen Telstar hebben gekocht krijgen hun geld automatisch binnen twee weken terug op hun rekening gestort. Hiervoor hoeft geen actie te worden ondernomen.
- Supporters die via de receptie hun losse kaart hebben gekocht kunnen hun geld aan de receptie terugkrijgen. Neem daarvoor je gekochte kaarten mee.
- Supporters die via de receptie hun losse kaart hebben gekocht kunnen hun geld ook terugkrijgen door middel van een mail te sturen naar info@degraafschap.nl met daarin de volgende info: Ordernummer(s), IBAN-nummer en tenaamstelling IBAN-nummer.
- Supporters die gratis kaarten hadden (bijvoorbeeld via BuurtKadoos) kunnen hierover contact opnemen via info@degraafschap.nl. We zullen dan bekijken wat we hier mee kunnen doen.
Kijk voor de hele reactie van Hans Martijn Ostendorp naar de video hieronder.
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De vijverberg, Doetinchem
10
jan.
uur