Communicatie prioriteit
Communicatie is een belangrijk onderdeel van onze dagelijkse bezigheid. Overal. Niet alleen mondeling en schriftelijk, zelfs als we niets zeggen communiceren we vaak nog. We luisteren bijvoorbeeld. En anders vertelt onze gezichtsuitdrukking of ons lichaam wel wat we ervan vinden.
Voor Achterhoek Younited en De Graafschap Pincvision Voetbalacademie blijkt communicatie een van de prioriteiten te zijn. Het is nog niet overal bekend wie wat doet, en de interne communicatie kan nog verbeterd worden. Zo willen we iedereen beter op de hoogte te houden van wat er speelt en wat er naar buiten gecommuniceerd wordt.
Binnen beginnen is buiten winnen!
Goede communicatie naar buiten wordt altijd voorafgegaan door een goede interne informatievoorziening, want: binnen beginnen is buiten winnen! Communicatie heeft verschillende functies; het verduidelijkt het beleid en draagt bij aan een goede verstandhouding tussen de verschillende doelgroepen.
Binnen Achterhoek Younited enDe Graafschap Pincvision Voetbalacademie kennen we veel verschillende doelgroepen. Dit maakt het complex om alles en iedereen overal van op de hoogte te houden. Om hier een betere lijn in aan te brengen is gestart met het in kaart brengen van alle medewerkers en de doelgroepen waarmee zij communiceren. Door deze communicatiestromen in een overzicht bij elkaar te zetten is in een oogopslag duidelijk wie waarmee bezig is. Vanuit deze gedachte zijn we nu bezig de vervolgstappen te maken. De komende periode wordt hard gewerkt aan:
- Interne enquête: Rens Heusinkveld, stagiair bij De Graafschap Pincvision Voetbalacademie heeft een interne enquête uitgestuurd naar alle betrokken medewerkers. De antwoorden op de vragen moeten duidelijk maken wie wat doet, wat er goed gaat en wat er beter kan etc. Op basis van de antwoorden kunnen we verder kijken waar nog actiepunten liggen wat betreft Communicatie.
- Communicatiebeleid: duidelijk aangeven wat ons beleid is voor communicatie. Iedereen die verantwoordelijk is voor interne- en/of externe communicatie is en blijft hiervoor zelf verantwoordelijk. Met het schetsen van kaders willen we ervoor zorgen dat er een eenduidige manier van communiceren ontstaat naar onze doelgroepen.
- Huisstijlhandboek: Er zijn templates ontwikkeld voor het opstellen van brieven en presentaties. Op deze manier zorgen we er met ons allen voor dat onze uitstraling naar buiten altijd hetzelfde is, wat professioneel overkomt. Het huisstijlhandboek kan je raadplegen voor brieven, lettertypes, kleurcodes en logogebruik.
- Procedures communicatie: Voor veel voorkomende communicatie wordt een procedure geschetst, zo weet iedereen welke stappen je moet volgen voor bijv. communicatie richting spelers/ouders etc. Deze procedures moeten ervoor zorgen dat alle betrokken partijen, zowel extern als intern, geïnformeerd zijn over ontwikkelingen en dat de kwaliteit van communicatie altijd gewaarborgd is.
Goede communicatie is de sleutel tot gemotiveerde en betrokken medewerkers en vrijwilligers. Het zorgt ervoor dat taken efficiënt en doelgericht worden uitgevoerd en dat mensen trots zijn op de organisatie, het wij-gevoel ervaren.
Al met al worden er achter de schermen al mooie stappen gemaakt naar goede communicatie. We blijven hier de komende tijd hard aan werken om alle betrokkenen bij Achterhoek Younited en De Graafschap Pincvision Voetbalacademie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alles wat er speelt!
Nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht
Volgende wedstrijd
De oude meerdijk, Emmen
25
nov.
uur